„Je příznivou zprávou, že se daří zvyšovat inkaso sankčních příspěvků. Neplatiči povinného ručení se tak čím dál více podílejí na financování závazků garančního fondu,“ říká Jakub Hradec, výkonný ředitel CKP a dále doplňuje: „Mnohem duležitější než výše vybraných sankčních příspěvků jsou ale vlastní dopady jejich zavedení, tedy především snižování počtu nepojištěných vozidel a tedy i nepojištených škod.“
Kompetence uplatňovat nárok na úhradu povinného příspěvku nepojištěných do garančního fondu je dána České kanceláři pojistitelů zákonem c. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, s účinností od 1. ledna 2009. Počínaje tímto datem jsou vlastníci a provozovatelé vozidel, kteří nemají sjednáno povinné ručení, povinni hradit za každý den, kdy nemají vozidlo pojištěno, příspěvek do garančního fondu CKP. Sazba příspěvku se podle druhu vozidla pohybuje od 20 do 300 Kc denně - u osobního vozu 50 nebo 70 Kč denně. Součástí příspěvku jsou i náklady uplatnění a vymáhání. Příspěvek však v žádném případě nenahrazuje pojištení, a pokud tedy je nepojištěným vozidlem způsobena škoda, tak ji poškozenému uhradí ČKP z garančního fondu a následně celou částku vymáhá po nepojištěné osobě.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
