MPO zařadilo Kazachstán mezi země prioritního zájmu a v této souvislosti předkládáme aktuální informaci o stávajícím vývoji kazašské ekonomiky, kterou zveřejnila Národní banka Kazachstánu.
Uplynulý rok 2009 ukončil Kazachstán růstem HDP ve výši 1,2% a s rozpočtovým schodkem ve výši 3% HDP, a to navzdory snížení daňového zatížení s cílem stimulovat ekonomiku.
Inflace v dubnu t.r. činila 0,7 % (nižší než ve stejném období r. 2009). Platební bilance v I. čtvrtletí 2010 vykázala přebytek ve výši 4,3 mld. USD, což umožnilo navýšit devizové rezervy Národní banky na rekordních 28,8 mld. USD. Společně s aktivy Fondu národního blahobytu (tzv. Samruk Kazyna) dosáhly státní rezervy výše 54,6 mld. USD (citelné navýšení oproti objemu rezerv v době před krizí).
Posun ke zlepšení ekonomické situace v zemi vidí také zástupci bankovního sektoru, jenž globální finanční krizí hodně utrpěl. Výsledky průzkumu provedeného nedávno Národní bankou Kazachstánu s cílem stanovení parametrů úvěrového trhu naznačují, že banky již překonaly rizika likvidity a kursová rizika. Současně v podnikovém sektoru a na maloobchodním trhu úvěrování byl zaznamenán mírný nárůst poptávky po úvěrech. Nicméně, likvidita, kterou banky disponují, má krátkodobý charakter. Na trhu dlouhodobých úvěrů poptávka nadále převyšuje nabídku. Při neexistenci jiných zdrojů úvěrování, proces přeorientace na domácí zdroje financování, soudě podle všeho, vyžádá nějaký čas.
Více v dokumentech, která jsou ke stažení na http://www.mpo.cz/dokument75775.html.
Zpráva převzata z MPO.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
