Na diskusním setkání vrcholových manažerů a státních činitelů, které pořádá vydavatelství Euronews, to řekl viceguvernér České národní banky Mojmír Hampl.
Bývalý eurokomisař Vladimír Špidla uvedl, že projekt eurozóny je výrazně spojený s evropskou integrací, která je naplňováním ambicí největších evropských hráčů. Tento projekt bude podle něj hájen, mezi vyspělými zeměmi EU bude prý velká ochota zaplatit za něj vysokou částku.
Hampl vidí jako neslučitelné, aby eurozóna umožňovala v členských zemích rozpočtovou autonomii a zároveň se snažila o vynucování rozpočtových pravidel. "To je kvadratura kruhu," poznamenal.
Jednotná měna podle Hampla nesladila odlišnou strukturu eurozóny, nezajistila hospodářský růst členských států a nevynutila v nich základní ekonomické reformy, což bylo od ní hlavní očekávání. "Stal se opak," podotkl. Hampl připustil, že mezi pozitiva přijetí eura patří snížení některých transakčních nákladů, z makroekonomických efektů pak přineslo nižší a méně proměnlivou inflaci. Ta ale podle něj nebyla problémem ČR.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
