Jedním z výstupů Summitu bylo konstatování, že politická reprezentace v České republice všeobecně chápe cestovní ruch spíše jako okrajové téma, aniž by mu přikládala význam, který má v našich sousedních zemích. Důsledkem je absence dlouhodobých strategií rozvoje tohoto oboru, který může hrát významnou roli pro udržení zaměstnanosti do budoucna. Zatímco současní investoři ve výrobní sféře budou v České republice vytvářet pracovní příležitosti jen do té doby, než pro ně bude výhodnější přesunout příslušné výrobní kapacity do jiných zemí, cestovní ruch má stálý potenciál trvalého rozvoje spjatého s místními regiony a generování pracovních míst nejen v oborech hotelnictví a gastronomie, ale i v četných navazujících lokálních službách. Proto v současné době krize většina evropských států hledá zdroje pro oživení ekonomiky právě v podpoře domácího cestovního ruchu jako významného hospodářského odvětví. Tento fakt ale není zcela jasně chápán a podporován našimi politiky. Po každých volbách se znovu a znovu objevují diskuse, zda má vůbec existovat Ministerstvo pro místní rozvoj, případně jaké ministerstvo bude mít cestovní ruch ve své gesci. Přitom v sousedním Rakousku, kde turismus vytváří 16% HDP, se intenzivně pracuje na jeho dalším rozvoji na základě jasně definovaných strategií, které, mimo jiné, slaví úspěchy i u české klientely a vedou k trvalému nárůstu počtu Čechů vyjíždějících do Rakouska za rekreací. I Slovensko po letech snah dospělo v tomto roce k prosazení zákona o cestovním ruchu, definujícím tento obor jako důležité průmyslové odvětví s jasnou strukturou řízení a financování.
Až doposud sektor cestovního ruchu v naší zemi přežíval spíše díky turistickému boomu, bez zásadnější podpory státu. V souvislosti s nově se tvořící vládní koalicí a zamýšlenými změnami rozvojových priorit, které jsou nyní diskutovány, je však nutné se zasadit o to, aby potřeba dlouhodobé strategie rozvoje cestovního ruchu nebyla opomenuta. Nejedná se už jen o přežití některých firem v tomuto sektoru podnikajících, kterými jsou z převážné většiny malí a střední podnikatelé, ale skutečně o přežití celého odvětví.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
