Zástupci automobilky uvedli, že závod ve městě Tchien-ťin poblíž Pekingu zastavil výrobu už v pátek odpoledne a zatím není jasné, zda bude výroba v pondělí obnovena. V továrně jsou tři montážní linky, jejichž roční výrobní kapacita dosahuje 420.000 vozů.
Nespokojenost s nízkými platy se v Číně šíří skupinou až 130 milionů dělníků, kteří většinou pocházejí z chudých vnitrozemních oblastí a za prací jezdí do průmyslových center mnohdy vzdálených až stovky kilometrů. Jejich nároky patrně ještě více prodraží výrobu v Číně, neboť zvyšují cenu práce.
Čína, které se přezdívá dílna světa, se díky hospodářskému rozmachu mění a postupně se orientuje na domácí spotřebu. Z dílny světa se tak stává trh světa a už teď je vidět, že v některých oblastech je nedostatek pracovních sil. Migranti z chudých oblastí toho patrně budou chtít využít a řeknou si o mnohem více peněz, než měli ještě nedávno.
Zpráva převzata z ČTK.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
