Marks & Spencer snížil výdej igelitových tašek o 417 milionů kusů

18.06.2010 | , Marks & Spencer
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


16. 6. 2010 Společnost Marks & Spencer dokázala díky naplňování svého ekologického a etického programu Plánu A snížit objem obalů u všech produktů o 36 %, zvýšit počet potravinářských výrobků s nižším obsahem soli na 91 %, a vyrábět 84 % PET plastů z recyklovaných materiálů. Za poslední tři roky Marks & Spencer také díky Plánu A ušetřil 50 milionů liber. Tuto částku investoval zpět do rozvoje ekologického a etického podnikání.

„Plán A je skutečným přínosem pro životní prostředí, pro naše zákazníky, zaměstnance a dodavatelské řetězce. Naše produkty a služby přispívají k trvale udržitelnému rozvoji a Marks & Spencer svým přístupem zároveň pomáhá při rozvoji místních komunit. Tento rok Plán A generoval zisk 50 miliónů liber, které jsme investovali zpátky do podnikání,“ říká Sir Stuart Rose, předseda představenstva Marks & Spencer, a dále dodává: „Dosáhli jsme sice pokroku, ale není čas se zastavit. Je stále více jednoznačných důkazů, že od doby, kdy jsme Plán A vyhlásili, se zvýšilo poškozování životního prostředí a sociální nerovnost. Proto jsme se rozhodli prosadit ještě obsáhlejší a odvážnější verzi Plánu A s novými 80 závazky a s konečným cílem stát se nejvíce ekologickým a etickým prodejcem do roku 2015.“

Další body Plánu A, které byly úspěšně splněny:

  • Každý rok o 33 % méně odpadu na skládkách.
  • 40 % energie je „zelená energie“, tedy energie z obnovitelných zdrojů.
  • O 18% snížení emisí z chlazení (v porovnání s finančním rokem 2006?2007).
  • 1, 8 miliónů kusů oblečení bylo zrecyklováno pro charitu Oxfam Clothing Exchange.
  • 72 % dřeva použitého v produktech Marks & Spencer pochází z etického lesní hospodářství s certifikací FSC (Forest Stewardship Council) nebo je recyklované.
  • Zdravé potraviny tvoří 38 % produkce Marks & Spencer.
  • Přes 13, 2 milionů liber bylo loni investováno do lokálních komunit.
  • O 19 % efektivnější využití energie v prodejnách Marks & Spencer.

V roce 2007 se Marks & Spencer zavázal k naplnění stobodového Plánu A s cílem přispět k trvale udržitelnému rozvoji životního prostředí a etického obchodu. Za tři roky se podařilo splnit již 62 bodů, dalších 30 bodů se v současné době naplňuje. Plán A byl v březnu 2010 rozšířen na celkem 180 bodů, které mají být splněny do roku 2015.

Kde se dozvíte více

http://www.marks-and-spencer.cz/
http://www.marksandspencer.com/

Autor článku

Tiskovka