„Plán A je skutečným přínosem pro životní prostředí, pro naše zákazníky, zaměstnance a dodavatelské řetězce. Naše produkty a služby přispívají k trvale udržitelnému rozvoji a Marks & Spencer svým přístupem zároveň pomáhá při rozvoji místních komunit. Tento rok Plán A generoval zisk 50 miliónů liber, které jsme investovali zpátky do podnikání,“ říká Sir Stuart Rose, předseda představenstva Marks & Spencer, a dále dodává: „Dosáhli jsme sice pokroku, ale není čas se zastavit. Je stále více jednoznačných důkazů, že od doby, kdy jsme Plán A vyhlásili, se zvýšilo poškozování životního prostředí a sociální nerovnost. Proto jsme se rozhodli prosadit ještě obsáhlejší a odvážnější verzi Plánu A s novými 80 závazky a s konečným cílem stát se nejvíce ekologickým a etickým prodejcem do roku 2015.“
Další body Plánu A, které byly úspěšně splněny:
- Každý rok o 33 % méně odpadu na skládkách.
 - 40 % energie je „zelená energie“, tedy energie z obnovitelných zdrojů.
 - O 18% snížení emisí z chlazení (v porovnání s finančním rokem 2006?2007).
 - 1, 8 miliónů kusů oblečení bylo zrecyklováno pro charitu Oxfam Clothing Exchange.
 - 72 % dřeva použitého v produktech Marks & Spencer pochází z etického lesní hospodářství s certifikací FSC (Forest Stewardship Council) nebo je recyklované.
 - Zdravé potraviny tvoří 38 % produkce Marks & Spencer.
 - Přes 13, 2 milionů liber bylo loni investováno do lokálních komunit.
 - O 19 % efektivnější využití energie v prodejnách Marks & Spencer.
 
V roce 2007 se Marks & Spencer zavázal k naplnění stobodového Plánu A s cílem přispět k trvale udržitelnému rozvoji životního prostředí a etického obchodu. Za tři roky se podařilo splnit již 62 bodů, dalších 30 bodů se v současné době naplňuje. Plán A byl v březnu 2010 rozšířen na celkem 180 bodů, které mají být splněny do roku 2015.
Kde se dozvíte více
http://www.marks-and-spencer.cz/
http://www.marksandspencer.com/ 



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					