Důvodem pro nižší počet brigád je krize, která postihla mnoho českých firem a odrazila se i na počtu volných pracovních míst. Krize však není zřejmě jediným důvodem, proč nabídek v agenturách nebo na webech ubylo. "Firmy obecně více zvažují zda a koho zaměstnat a velmi často využívají nejjednodušších možností, které se naskýtají. Například často zaměstnávají děti svých zaměstnanců na dohodu o provedení práce," uvedl Pavel Kačán z agentury Manpower.
Nabídka prací pro studenty je přitom jako tradičně poměrně široká. "Nejčastěji nabízíme brigádníkům pozice v administrativě, na recepci, asistentské práce, dále potřebujeme řidiče, hostesky a z manuálních prací výpomoc v obchodních řetězcích, skladnické práce, nakládky a vykládky, výpomoc na stavbě, úklidové práce a další," sdělila Jana Hromadová z Axial Personnel Agency. U administrativních pozic se podle ní odměna pohybuje v rozmezí 70-160 Kč za hodinu práce, nejčastěji kolem 100 Kč, u manuálních prací v rozmezí 65-90 Kč. Ze strany firem, které hledají u agentur brigádníky, se však zvyšuje tlak na cenu, což se v některých případech negativně projevuje i v odměnách brigádníků.
Podobné platové rozmezí uvádějí i další agentury a portály. „U běžných typů brigád lidé na vyšší než stokorunové sazby za hodinu práce nedosáhnou. Odměna se pohybuje spíše v rozmezí 75 - 85 korun. V regionech je situace ještě o něco horší, průměrně je zde hodina práce ohodnocena mezi 55 - 65 korunami,“ sdělila Dagmar Šimonová ze společnosti LMC provozující portály Jobs.cz a Prace.cz. Přesto podle ní existuje několik druhů brigád, kde se sazby za hodinu práce pohybují podstatně výše nad stokorunovou hranicí. Jde například o různé pozice v administrativě nebo o moderní trend práce na internetu, kde se finanční nabídky pohybují i na částkách 100 až 200 Kč za hodinu. Jedná se například o správu internetových kampaní či tvorbu webových stránek.
Zpráva převzata z ČTK.