Jen prostřednictvím agentury CzechInvest zatím Česká republika od asijských společností podnikajících v oboru elektroniky a elektrotechniky přilákala 44 investičních projektů v hodnotě přes 35 miliard korun. Veletrh s již 31letou tradicí se koná ve dnech 15. až 18. června 2010 v Singapuru.
„Chceme ale víc,“ zdůrazňuje Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest. „Právě do elektroniky a informačních technologií totiž zahraniční investoři dnes v České republice spolu se strojírenstvím nejčastěji investují.“
„Konkrétně veletrh CommunicAsia je především o aktuálních technologiích a o jejich konkrétním využití. I v téhle oblasti ale rozhodně máme co nabídnout. Pohled na statiky agentury CzechInvest za minulý rok ukazuje, že právě vývojáři softwaru vloni připravily nejvíc nových projektů – celkem 52,“ vypočítává Jan Fried, sektorový specialista agentury CzechInvest pro ICT a telekomunikace.
Letošního ročníku CommunicAsia se zúčastní zhruba 2000 IT společností z 57 zemí světa. Mezi nimi například Huawei, ZTE nebo Samsung. „Díky tomu máme možnost se přímo setkat se zástupci těchto firem a prezentovat jim Českou republiku jako ideální lokalitu pro nové investice,“ dodává Fried.
Ještě před dnešním startem samotného veletrhu CommunicAsia CzechInvest také navštívil vědeckotechnický park zaměřený na informační technologie Cyberjaya v Kuala Lumpuru. Spíše než vědeckotechnický park je Cyberjaya celé městečko, ve kterém se denně vystřídá kolem 37 tisíc IT profesionálů a ve kterém má svou pobočku řada nejvýznamnějších firem světa. A právě na některé z nich se zaměřilo představení investičních možností České republiky.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
