Vlády několika evropských zemí loni pomáhaly automobilkám vyrovnat se s poklesem prodeje a zaváděly programy šrotovného. Ve většině zemí šrotovné buď skončilo anebo zrovna končí, a řada automobilek má teď obavy, jestli v závěru letošního roku prodej aut zase citelně neklesne.
ACEA uvedla, že květnový pokles prodeje aut je v letošním roce už druhý. Například v Německu, kde šrotovné skončilo už loni v září, se prodej aut v květnu meziročně snížil o 35,1 procenta. Naproti tomu ve Francii, kde se šrotovné odbourává postupně, květnový pokles prodeje aut činil pouze 11,5 procenta. Naopak ve Španělsku, kde šrotovné ještě funguje, se prodej aut meziročně o 44,6 procenta zvýšil.
Údaje zveřejněné začátkem června už naznačovaly, že situace na trhu byla v různých evropských zemích dost odlišná. Zřejmá už byla například situace ve Španělsku i to, že ve Francii a v Itálii prodej klesal. Ukázalo se tak, že vliv na prodej aut mají vlády a jejich podpůrné programy.
Podle partnera KPMG Česká republika Jana Linharta v posledních letech nikdy nebyly prodeje v květnu tak nízké.
Informace převzata z ČTK.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
