„Podle našich informací a propočtů budou dopady vyhlášky na českou ekonomiku mnohem vážnější, než že dojde na několik dalších let k zastavení využívání energie z obnovitelných zdrojů. Pokud vyhláška vstoupí v platnost, připraví o práci tisíce lidí, nedá šanci vzniknout novým pracovním místům a naprosto nepochopitelně připraví státní kasu o miliardy,“ upozorňuje na možné důsledky regulace odborník na fotovoltaiku a předseda představenstva České fotovoltaické průmyslové asociace Jaromír Řehák. Přitom investice do obnovitelných zdrojů mohou České republice výrazně pomoci v protikrizové politice státu.
Fotovoltaický byznys v ČR v ohrožení
Kontroverzní vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu stanovuje účinnost nově instalovaných solárních článků dle typu mezi šestnácti až dvaadvaceti procenty, což odborníci z Česka i Evropy považují za likvidační krok, který povede k dalšímu útlumu ekologických obnovitelných zdrojů. Šance na zlepšení situace může přinést nová vláda, která schvalování vyhlášky zastaví. Asociace na to však nečeká, a proto se před několika týdny také obrátila na Evropskou komisi, která se likvidační vyhláškou bude v následujících týdnech zabývat.
„Nesmyslné požadavky, které s sebou vyhláška přináší, nechápou ani odborníci v dalších zemích Evropy, kde jsou energetické trhy obnovitelných zdrojů velice liberalizované a dobře fungují,“ dodává generální sekretář České fotovoltaické průmyslové asociace Zuzana Musilová. Nikde v Evropě totiž nemá podobná regulace ze strany státu obdoby. Asociace proto věří, že nová vláda vyhlášku neschválí.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					