Kampaň má upozorňovat firmy na možnosti jak podmínky dělníků zlepšovat. Veřejnosti chce postupně představovat firmy, které se naopak chovají odpovědněji. Více informací o kampani je na www.usilitonanas.cz.
Výroba velké části oděvů se v posledních dvou desetiletích přesunula z ČR do rozvojových zemí s levnou pracovní silou. Průzkum zjišťoval, jak se firmy staví k nevyhovujícím podmínkám v tamních továrnách, zda jsou ochotny zveřejnit konkrétní továrny a zda mají certifikáty o původu zboží.
"Firmy jako Esprit, New Yorker, Orsay či Promod nikdy nekontrolují podmínky v továrnách neohlášeně," řekla Rychtecká. V den příchodu auditorů dostanou zaměstnanci ochranné pomůcky, jsou vyvětrány prašné prostory a otevřeny kohoutky s pitnou vodou, což nebývá běžným standardem, dodala.