"Poměrně dost cestovních kanceláří letos z trhu zmizí, bude se to týkat spíše středních a menších společností," předpověděl Jelínek. Podle něj ale nemusí jít přímo o krachy, řada kanceláří ukončí podnikání řízeně, aniž by nechávala v zahraničí nějaké klienty. Jelínek prý registruje jednoznačné signály z trhu o finančních problémech některých firem. Lidé by proto podle něj měli kupovat zájezdy u kapitálově silných kanceláří.
"Jakákoliv cestovní kancelář bude letos moci mluvit o úspěchu, pokud vykáže zisk," řekl ředitel. "Rozumné cestovní kanceláře" prý už snížily pro hlavní sezonu kapacity, to znamená odřekly zamluvená místa v hotelech i letadlech. "Kdo to neudělal, žene se do problémů," je přesvědčen Jelínek.
Jelínek považuje snížení poptávky po Řecku za důsledek špatného mediálního obrazu. "Drtivá většina zájezdů směřuje na ostrovy, kde se nic neděje. Doufáme, že až se odsud lidé vrátí, řeknou si to mezi sebou," uvedl ředitel. Podobně jako u Řecka prý klesla poptávka i po Egyptu a Španělsku, naopak za vítěze mezi destinacemi označil Jelínek Turecko.