"Máme za sebou jenom mezikrok, který do Bruselu odešleme v co nejstručnější podobě," prohlásil o strategii Fischer. Dokument bude doplněn i popisem stavu v zemi. Upozorní také, že vznikne nová vláda, která jediná na sebe může vzít za strategii politickou odpovědnost, dodal Fischer.
Možnost odložit jednání o evropské strategii na evropské úrovni podle něj není, tempo přípravy se i jemu zdá velice rychlé. "Nakonec zvítězil názor prezentovaný šéfem (Evropské) komise (José Barrosem), že je potřeba pracovat a zvládnout to do června," řekl Fischer. Podobné problémy jako Česká republika tak podle něj budou mít i další členské země Evropské unie.
"Kdybych měl tento materiál hodnotit, tak by to bylo známkou číslo pět, jinak to hodnotit nelze," hodnotil přípravu strategie předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Jaroslav Zavadil.
Prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Míl kritizoval už samotnou myšlenku dokumentu Evropa 2020. Je to podle něj mylný a chybný krok. "Připomínka z naší strany vůči vládě byla především v tom, aby naše odpověď byla velice krátká, a za druhé požadavek na stranu EU, ať řeší věci prioritní a věci, které skutečně mohou pomoci konkurenceschopnosti EU jako celku," řekl Míl.
Zástupci odborů, zaměstnavatelů a vlády se dnes zabývali také postupem prací na 13 krátkodobých opatřeních pro východiska z krize, na kterých se shodli koncem dubna. Odboráři například upozornili na pomalý postup v přípravě na kurzarbeit, tedy finanční podporu státu na udržení pracovních míst. Účastníci naopak ocenili pokrok v oblasti energetiky; z ní mezi protikrizová opatření patří mimo jiné prosazování dostavby Jaderné elektrárny Temelín.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
