Letáky zůstávají důležitou zbraní obchodníků

01.06.2010 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


Reklamní letáky jsou stále silnou zbraní obchodníků v jejich konkurenčním boji o zákazníky. Jednou týdně či častěji totiž podle letáků nakupují tři čtvrtiny lidí, kteří tyto reklamní tiskoviny pravidelně prohlížejí a berou je jako vodítko při výběru místa nákupu. Vyplývá to z ankety společnosti Retail Info.

Průzkumu firmy Retail Info, která provozuje portál www.akcniceny.cz, se zúčastnilo 400 lidí, kteří podle letáků nakupují.

Podle akčních nabídek v letácích nakupuje jednou týdně či častěji 78 procent účastníků ankety. Nákupy podle letáků jednou do měsíce nebo méně často pak přiznalo 22 procent spotřebitelů. Zhruba 64 procent lidí přitom uvedlo, že v letácích vyhledává zejména potraviny, 18 procent účastníků ankety preferuje elektroniku a 12 procent odpovídajících se v letácích zaměřuje na sortiment pro dům, byt nebo zahradu. Zbylých šest procent lidí odpovědělo, že v letácích konkrétní výrobky nehledají a spíše se nechávají inspirovat.

"Pro maloobchodní řetězce jsou letáky i nadále klíčovým komunikačním prostředkem se zákazníkem. Zejména supermarkety a hypermarkety velmi pružně reagují na poptávku lidí, a do letákových akcí nejčastěji nasazují právě potraviny. Momentálně jde zejména o nápoje, maso a uzeniny," podotkl Jan Brokeš ze společnosti Retail Info.

Obchodní řetězce v letácích prezentují zejména akční nabídky, přičemž letáky podle průzkumu společnosti Incoma GfK sleduje 70 procent českých domácností. Zhruba 30 procent domácností podle letáků nakupuje. "Frekvence letáků se již příliš nemění, mírně se ale zvyšuje počet stran a zejména roste počet promovaných výrobků," uvedl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma GfK. Obchodníci do letákových soubojů nejčastěji nasazují alkoholické nápoje, uzeniny, upravené maso, nealkoholické nápoje a čerstvé maso.

Autor článku

Firemni aktualita