Největší japonská i světová automobilka Toyota Motor zvýšila domácí prodej bez zahrnutí luxusní značky Lexus o téměř 40 procent. Domácí prodej konkurenta Nissan Motor stoupl o devět procent a rivala Honda Motor o 16 procent.
Japonská vláda koncem loňského roku prodloužila program šrotovného o šest měsíců do letošního září. Vládní podpora nákupu nových aut byla v Japonsku spuštěna loni 10. dubna. Spotřebitelé mohou v rámci tohoto programu získat příspěvek až 250.000 jenů (zhruba 57.000 Kč) v hotovosti na výměnu více než 13 let starého automobilu za nový, jenž splňuje stanovené normy pro spotřebu pohonných hmot.
V celém loňském roce se prodej aut v Japonsku snížil o 9,1 procenta na 2,9 milionu vozů a poprvé od roku 1971 se dostal pod tři miliony. Po započítání minivozů prodej klesl o 9,3 procenta na 4,6 milionu vozů, což byl nejnižší počet za 31 let. Japonská asociace výrobců automobilů předpověděla, že letos by prodej včetně minivozů mohl stoupnout o více než čtyři procenta na téměř 4,8 milionu vozů. Zaznamenal by tak první nárůst za šest let.