Česká republika rovněž patří mezi pouhých pět zemí z dvacítky největších výrobců, které v roce 2009 zaznamenaly meziroční nárůst nově vyrobených automobilů. Automobilový sektor patřil k těm, které finanční krize zasáhla v roce 2009 nejtíživěji. Světová produkce klesala již druhý rok po sobě a loni se snížila o deset milionů vozů.
Země střední a východní Evropy utrpěly pokles produkce o půl milionu vozidel, tedy o 12 procent, region však dokázal posílit svůj podíl na celkové evropské výrobě. Podíl vozidel vyrobených v CEE na celkové evropské produkci v průběhu poslední dekády skokově vzrostl z devíti procent v roce 1999 na loňských 24 procent. Krize jen zvýraznila akceleraci restrukturalizace celého sektoru a pokračovalo také přesouvání výroby mezi západní a východní částí Evropy.
Výjimku tvořily Rusko s Ukrajinou. Jejich ekonomiky zasáhla krize v roce 2009 obzvlášť těžce, a jelikož jejich automobilový sektor vykazuje nižší efektivitu a slabší proexportní orientaci, prožila výroba automobilů obou zemí kolaps. Při něm se produkce propadla o 1,5 milionu vozů na 800.000 vyrobených aut.
V České republice vyrábí osobní vozy Škoda Auto, TPCA a Hyundai. Loni dohromady české automobilky vyrobily 970.000 aut.