Lignit Hodonín působí v lignitovém dolu Mír v Mikulčicích na Hodonínsku. V insolvenci je od září minulého roku. Většina zaměstnanců dala na přelomu roku výpověď, protože nedostávala mzdu. Ve firmě jich zůstalo asi 50, zajišťují údržbu dolu pro případ, že by se těžba obnovila.
Firma již dříve uvedla, že má závazky z obchodního styku vůči 116 věřitelům v celkovém objemu 38,6 milionu korun. Dalších 46,4 milionu korun dluží deseti zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům dluží 13,5 milionu korun na daních, hodonínskému úřadu práce dluží kolem 21 milionů korun za vyplacené mzdy. Zhruba 300 zaměstnancům navíc firma dluží mzdy v celkové výši 4,9 milionu korun a má nezaplacené půjčky 30,7 milionu korun. Celkem tedy přiznala dluh kolem 155 milionů korun.
Důl Mír je posledním lignitovým dolem v Česku. Těžba lignitu, nejmladšího druhu hnědého uhlí, ještě na počátku 90. let na jihu Moravy zaměstnávala několik tisíc lidí, doly byly největší firmou v regionu. Do roku 1996 byly kvůli ztrátové těžbě některé doly uzavřeny a firmu opustila většina zaměstnanců. Téměř celá produkce firmy, která činila 460.000 tun uhlí, směřovala do Elektrárny Hodonín.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
