Těžká nákladní doprava nebude smět jezdit v úseku mezi mimoúrovňovými křižovatkami u Slivence a v Záběhlicích. Pokud tedy nákladní automobil pojede od plzeňské dálnice například na Černý Most nebo hradeckou dálnici D11, bude muset projet celý nový úsek pražského okruh až po křižovatku s D1. Odtud se vrátí po chodovské radiále a přes Záběhlice bude pokračovat na Štěrboholskou radiálu. "Pokračování pražského okruhu (mezi dálnicí D1 a Běchovicemi) v nejbližších třech letech nebude hotovo," uvedl náměstek.
Podle Pivce se tím uleví Jižní spojce, ze které zmizí nynější kolony kamionů. Počet nákladních aut, která se přesunou na pražský okruh, odhaduje Pivec na několik tisíc. Na Jižní spojku se tak budou moct vrátit osobní auta, která nyní projíždějí okolními rezidenčními oblastmi.
Termín otevření jižní části pražského okruhu se několikrát posunul, původně se mluvilo o letošním dubnu. Na okruh by se měly přesunout i desetitisíce osobních automobilů.
Propojení D5 a D1 je v současnosti největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je řada mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard korun bez daně z přidané hodnoty. Celková délka velkého pražského okruhu má být 83 kilometrů, nyní je hotovo 17 kilometrů.