Dálnice v Rakousku plánuje, staví a spravuje státní firma Asfinag. Nyní začala kvůli vládním plánům úspor projekt přehodnocovat. Rozhodnutí o jeho pokračování by mělo padnout do podzimu. Od počátku roku vede dálnice A5 z Vídně do Schricku. Zbývajících 33,5 kilometru do Mikulova mělo být podle plánů uvedeno do provozu v roce 2014.
Úsek má navázat na rychlostní silnici R52 na české straně, kolem její výstavby se ale vedou spory. Loni v listopadu územní plán Břeclavska, který počítal s touto kontroverzní trasou, zrušil Nejvyšší správní soud.
Nemá smysl stavět A5 k hranici se čtyřmi jízdními pruhy, když napojení za hranicí zůstane jen s jedním pruhem v každém směru, uvedl podle deníku Die Presse šéf společnosti Asfinag Alois Schedl. Podle deníku své zdůvodnění podepřel právě rozhodnutím českého soudu.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
