Auta na naftu výrazně převládají v prémiovém segmentu. Například nové vozy Audi, BMW nebo Mercedes odjížděly letos z autosalonů ve více než dvou třetinách případů s naftovým motorem. Převládající podíl naftových vozů ale hlásí například i Subaru, které ještě před několika lety diesely vůbec nevyrábělo.
Více aut na naftu než na benzin prodává i domácí Škoda Auto, u které je letos podíl dieselů okolo 54 procent. U sesterského VW je poměr zhruba jedna ku jedné. Naopak výrazně ve prospěch benzinových motorů vycházejí prodeje u Fordu, Peugeotu, Renaultu, Hyundai nebo značky Kia.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
