7.5.2010 Klíčová dvoutýdenní repo sazba se snížila o 25 bazických bodů na nové historické minimum 0,75 %. Lombardní sazba byla rovněž snížena o 25 bazických bodů na 1,75 %. Diskontní sazba byla ponechána na 0,25 %. Nově stanovené úrokové sazby jsou platné od pátku 7. 5. 2010. Naposledy ČNB uvolnila měnovou politiku 16.12.2009, kdy byla dvoutýdenní repo sazba snížena o 25 bazických bodů na 1,00 %.
Bankovní radu vedla k rozhodnutí ponechat diskontní sazbu beze změny skutečnost, že v mnoha právních předpisech se v sankčních a podobných ustanoveních vyskytuje násobek diskontní sazby jako základ při výpočtu penále, pokut, sankčních poplatků apod. ČNB považovala za odůvodněné z hlediska ducha zákona, aby v těchto případech zůstala výše uvedených sankčních částek vyšší než nulová.
Tímto rozhodnutím se snížilo rozpětí mezi diskontní sazbou a repo sazbou na 0,50 procentního bodu z obvyklého 1 procentního bodu (diskontní sazba byla ponechána beze změny i při snížení repo sazby o 25 bazických bodů v prosinci 2009). Rozpětí repo sazba – lombardní sazba setrvalo na úrovni 1 procentní bod.
Historii nastavení měnověpolitických nástrojů a záznamy z jednání bankovní rady najdete na adresách http://www.cnb.cz/cs/menova_politika/mp_nastroje/#mp_nastroje
http://www.cnb.cz/cs/menova_politika/br_zapisy_z_jednani/
Diskontní sazba: měnověpolitická úroková sazba, která zpravidla představuje dolní mez pro pohyb krátkodobých úrokových sazeb na peněžním trhu. ČNB ji využívá k úročení přebytečné likvidity, kterou banky u ČNB uloží přes noc v rámci tzv. depozitní facility.
Lombardní sazba: měnověpolitická úroková sazba, která představuje horní mez pro pohyb krátkodobých úrokových sazeb na peněžním trhu. ČNB ji využívá k úročení likvidity, kterou poskytne přes noc bankám v rámci tzv. zápůjční facility.
Repo sazba: základní měnověpolitická úroková sazba ČNB, kterou je úročena nadbytečná likvidita komerčních bank stahovaná ČNB prostřednictvím tzv. dvoutýdenních repo tendrů.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
