Cestovní kanceláře, agentury a průvodci loni přišli meziročně kvůli krizi o pětinu výnosů, celkem utržili 36,5 miliardy korun. Větší díl propadu, zhruba dvě třetiny, připisuje Mag hospodářské krizi, za zbytkem stojí některé stále silnější spotřebitelské trendy. "Mezi nimi hlavně rostoucí obliba nezávislého cestování a vyřizování stále většího množství úkonů na internetu," uvedl šéf Magu Jaromír Beránek.
Loni se v České republice prodaly zhruba dva miliony zájezdů, o pětinu méně než předloni. Úbytek klientů zaznamenaly především malé cestovní kanceláře, velké hlásí většinou stagnaci. Do celkových tržeb jsou zahrnuty nejen zájezdy, ale například také marže z prodeje letenek, ubytování nebo jízdenek. Podle ČSÚ je největší firmou na trhu brněnská agentura Student Agency, která jako jediná zaměstnává přes 500 lidí.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
