Cestovní kanceláře, agentury a průvodci loni přišli meziročně kvůli krizi o pětinu výnosů, celkem utržili 36,5 miliardy korun. Větší díl propadu, zhruba dvě třetiny, připisuje Mag hospodářské krizi, za zbytkem stojí některé stále silnější spotřebitelské trendy. "Mezi nimi hlavně rostoucí obliba nezávislého cestování a vyřizování stále většího množství úkonů na internetu," uvedl šéf Magu Jaromír Beránek.
Loni se v České republice prodaly zhruba dva miliony zájezdů, o pětinu méně než předloni. Úbytek klientů zaznamenaly především malé cestovní kanceláře, velké hlásí většinou stagnaci. Do celkových tržeb jsou zahrnuty nejen zájezdy, ale například také marže z prodeje letenek, ubytování nebo jízdenek. Podle ČSÚ je největší firmou na trhu brněnská agentura Student Agency, která jako jediná zaměstnává přes 500 lidí.