Web bez mobilní verze jako by nebyl
Jednou z nejdůležitějších událostí roku 2015 byl posun od prohlížení internetu z notebooků a počítačů k využívání internetu pomocí mobilního telefonu. Google oznámil, že využití internetu pomocí mobilních zařízení předehnalo běžné počítače v 10 různých zemích. Algoritmus vyhledávače Google byl proto změněn tak, aby firmy, které nabízí verzi svých stránek optimalizovanou pro mobily, získávaly vyšší hodnocení, než stránky, které takto optimalizovány nebyly. Nárůst mobilních připojení v kombinaci s faktem, že existuje pětkrát více mobilních telefonů než stolních počítačů a notebooků znamená, že se mobilní vyhledávání stává prioritou.
Nástup videoreklam
Facebook, Bing a YouTube, již pro inzerenty možnosti videoreklamy nabízí, a nyní se s vlastní verzí videoreklam přidal Google. Tato změna přináší nové možnosti a očekává se, že objem videoreklam bude v roce 2016 explosivně narůstat.
Tlačítko “koupit” je na vzestupu
Tzv. tlačítka pro koupi (buy buttons) jsou na vzestupu od doby, kdy je Facebook a Pinterest povolil vkládat přímo do obsahu příspěvků. Umožňují tak spotřebitelům zakoupit zboží přímo z daného příspěvku na sociální síti. Také Instagram už hledá možnosti, jak tuto funkci přidat na své stránky. Do konce roku 2016 bude většina hlavních značek v reklamě využívat tlačítko „Koupit” jako běžnou součást svých on-line marketingových kampaní.
Podcasty mají stále význam
Předtím, než se ponoříte do nejnovějších on-line marketingových trendů, je dobrým nápadem podívat se i na některé tradiční metody, které vám mohou pomoci při budování efektivního on-line marketingového plánu. Mnoho z těchto klasických nástrojů je opět na vzestupu, jako to vidíme třeba v případě podcastů. Stejně tak blogy jsou mezi spotřebiteli stále populární, stejně jako e-booky či živě přenášená videa (live streaming video). Každý z nich totiž nabízí spotřebitelům jiný způsob, jak se dostat k požadovanému obsahu na základě preferencí uživatele.
Vladimír Kuchař
marketingový guru
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ