Potenciál rekuperace tepla je však výrazně vyšší, než současné plány politické reprezentace, na Světovém ekonomickém fóru v Davosu letos zaznělo dokonce i to, že k rekuperaci by v USA mohlo být využito 20 % - 50 % odpadního tepla. Naplnění těchto plánů by znamenalo nejen skokové zlepšení konkurenceschopnosti, ale i výrazné snížení zátěže pro životní prostředí (je předpoklad, že rekuperace by nahrazovala méně efektivní a životní prostředí více znečišťující zdroje tepla).
USA hospodaří s energiemi zhruba stejně jako Česká republika
USA jsou přitom v zhruba stejné výchozí situaci, jako Česká republika. V žebříčku Global Energy Architecture Performance Index se největší ekonomika světa nachází s hodnocením 0,66 (na stupnici 0 – 1) těsně za Českou republikou, která si drží hodnocení 0,67. Pouze o setinu bodu lépe si pak USA vedou v dílčím hodnocení zajištění zdrojů a dostupnosti energie.
Kdy můžete rekuperaci využít Vy?
Stejně jako v USA a dalších rozvinutých zemích, i v České republice platí, že rekuperace představuje jeden z nejefektivnějších a životnímu prostředí „prospěšných“ způsobů snižování výrobních nákladů a zvýšení konkurenceschopnosti v tuzemsku i na zahraničních trzích.
Zpětné využití odpadního tepla je přitom možné v širokém spektru podniků, např. v:
- v průmyslových podnicích, kde je zpětně získáváno teplo z:
 - chlazení vstřikovacích lisů
 - odpadního vzduchu svářecích strojů
 - ve všech typech budov, kde dochází větráním k vypouštění teplého vzduchu
 - v kancelářských budovách, kde je zpětně získáváno teplo z chlazení serverů
 
V případě, že pro rekuperaci tepla využijete tepelná čerpadla, můžete zpětně získat vodu o teplotě 68 °C – 90 °C. Odpadové teplo na vstupu pak může činit až 30 °C v případě vody a 42 °C v případě vzduchu (pozn. platí pro systém rekuperace instalovaný společností GT ENERGY, s.r.o.)
Návratnost investic do systému rekuperace činí v některých případech řádově měsíce. Samozřejmě záleží na množství „recyklovaného“ tepla a komplexnosti systému rekuperace.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					