Minulý měsíc bylo v Evropské unii a ve státech Evropského sdružení volného obchodu, tedy Islandu, Lichtenštejnsku, Švýcarsku a Norsku, registrováno 975.281 nových aut. Od začátku letošního roku je však v porovnání s loňskem prodej stále nižší, a to o 2,8 procenta.
Z velkých automobilek se prodej Toyoty zvýšil o 6,9 procenta a Renaultu o 8,9 procenta. Největší evropské automobilce Volkswagen, která má na trhu EU více než čtvrtinový podíl, stoupl prodej o 3,2 procenta. V divizi Škoda nastalo meziročně zvýšení o 18 procent, cituje ze zprávy ACEA agentura Reuters. Prodej levnějších modelů Renaultu, jako je Dacia Duster, se minulý měsíc zvýšil o 30 procent.
Výrobci aut, kteří nepředstavili nové nebo levnější modely, se ale dál potýkají s problémy. Prodej italského Fiatu klesl o 5,8 procenta.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
