Spotřebitelskou poptávku v Česku podle představenstva firmy nadále negativně ovlivňuje důvěra spotřebitelů, klesající příjmy domácností a zvýšení cenové hladiny. „To bylo důsledkem rostoucích vstupních nákladů a cen energií, ale zejména zvýšením sazeb daně z přidané hodnoty,“ píše se ve výroční zprávě.
Podle serveru E15 jsou v Česku ve ztrátě i další maloobchodní řetězce. Provozovatel řetězce Interspar v minulém roce prodělal půl miliardy korun, a jeho kumulovaná ztráta se tak vyšplhala na 3,3 miliardy Kč. Konkurenční Billa při tržbách kolem 20 miliard korun prodělala na provozní úrovni zhruba 16 milionů Kč.
Tesco vstoupilo na český trh v roce 1996. V současné době zde provozuje 232 obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center.
Zpráva byla převzata z ČTK.