Čtyřicet miliard korun je podle mluvčího drah Radka Joklíka spíše pesimistická varianta počítající pouze s vnitřními zdroji. Ty by se ale podle ambicí dopravce mohly výrazně posílit o dotace z EU. Jen v příštím a přespříštím roce společnost očekává, že by se evropské dotace z operačního programu doprava mohly podílet na financování drážních vozidel ze 40 procent. Od roku 2016 do roku 2020 pak předpokládá alespoň 25procentní podíl na financování z následného operačního programu.
Zda České dráhy půjdou cestou nákupu nových vozidel, nebo cestou oprav stávajícího vozidlového parku, bude záležet na rozhodnutí ministerstva dopravy, které do konce roku plánuje vypsat výběrová řízení na pětici rychlíkových tratí. Kromě ohlášení budoucích tendrů dosud úřad neuvedl konkrétní parametry vozidel, jako je bezbariérový přístup nebo vybavení klimatizací, které bude pro provoz na zmíněných tratích požadovat.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
