S vysokými transakčními náklady se budou čeští vývozci potýkat až do přijetí eura. Brzké zavedení společné evropské měny ale asociace odmítá. „Přirovnal bych to ke stěhování do hořícího domu. Situace v zemích měnové unie, zvláště pak v jižních státech, je neutěšená a vyžaduje nejprve ekonomickou konsolidaci,“ uvedl místopředseda Asociace exportérů Otto Daněk. Zavedení eura by stát podle něj měl začít zvažovat nejdříve za pět let.
Kolísání kurzu koruny vůči euru nevidí asociace jako zásadnější problém. „V meziročním srovnání let 2010 až 2012 ji lze hodnotit jako přijatelnou a stejné je to i v první polovině letošního roku,“ uvedl Daněk.
Zvýšené náklady se podle asociace promítají do konkurenceschopnosti českých vývozců a oslabují jejich ekonomickou pozici.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
