Panasonic se v poslední době stahuje z neziskové spotřební elektroniky a chce se stát jedničkou na trhu s domácími spotřebiči. Tomuto trhu v současnosti vévodí firmy Whirlpool a Electrolux. Cílem firmy je rovněž získat napojení na rozvíjející se trhy v Evropě, zvláště Rusko.
Gorenje je druhým největším vývozcem ze Slovinska a tržní kapitalizace firmy činí 66 milionů eur. Má zastoupení v 70 zemích světa a na evropském trhu s domácími spotřebiči podíl kolem čtyř procent. Své zboží dodává do 90 zemích světa. Českou firmu Mora Moravia Gorenje získala v roce 2005.
Gorenje očekává, že by spolupráce s Panasonicem měla zvýšit do roku 2018 roční příjmy firmy o 80 milionů eur. Loni tržby firmy činily 1,26 miliardy eur. V prvním čtvrtletí Gorenje vykázala čistou ztrátu 4,2 milionu eur, napsala agentura Reuters.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
