Vagony by se měly po modernizaci objevit na podzim příštího roku na trati z Brna do Olomouce přes Břeclav a Otrokovice a na trase z Kolína přes Mělník do Ústí nad Labem. U prvně jmenovaného spojení využijí i navýšení maximální rychlosti ze stávajících 120 na 140 kilometrů v hodině. „Na trati Olomouc - Brno by se využilo i 160 kilometrů v hodině,“uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Celkem České dráhy letos očekávají dodávku zhruba 150 nových nebo modernizovaných vozidel za zhruba šest miliard korun. Z vozidel určených pro dálkovou dopravu nyní prochází modernizací 64 kombinovaných vozů 2. třídy s oddílem pro vozíčkáře a přepravu jízdních kol. Dalších 55 velkoprostorových rychlíkových vagonů projde zásadní modernizací a bude mimo jiné vybaveno klimatizací, 32 vozů má projít takzvanou revitalizací, kterou ČD označují výměnu obměnu interiéru vozidel bez větších zásahů.
Zpráva byla převzata z ČTK.