„Automobilový průmysl zůstal v roce 2012 motorem českého hospodářství. Avšak v druhé polovině roku, kdy se začaly objevovat signály ekonomické stagnace, bylo nutno přizpůsobit výkon reálné situaci. V celoročních výsledcích se to ale projevilo nepatrným poklesem produkce vozidel,“ uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Firmy v oboru zaměstnávaly 155 000 lidí, z toho firmy sdružení 110 000 lidí. U dodavatelských firem pracovalo 73 000 osob. Průměrná měsíční mzda ve členských firmách sdružení se zvýšila o 3,9 procenta na 30 385 korun. O pětinu tak přesáhla celostátní průměr. Ve výzkumu a vývoji pracovalo 5219 lidí, což je o zhruba 1800 více, než před deseti lety.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
