„Naše výrobky se v posledních letech prosazují na zahraničních trzích. Tramvaje uspěly v maďarském Miškolci, metro v Petrohradu, dvoupodlažní jednotky na Ukrajině, lokomotivy jezdí na Slovensku,“ uvedl. Právě s pětičlánkovou tramvají, dodávanou také do Miškolce, uspěla Škodovka v Turecku.
Na tureckém trhu uspěla nedávno i Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation, která tam dodává kompletní elektrické pohony pro 80 nových lokomotiv společnosti Hyundai Rotem za dvě miliardy korun. V letech 2007 a 2008 tam vyvezla elektrovýzbroje pro lehká kolejová vozidla pro dopravní podnik v Istanbulu za více než 200 milionů Kč.
Celá skupina Škoda Transportation plánuje letos stejné tržby jako loni, tedy přes 16 miliard korun. Ziskovost silného středoevropského výrobce lokomotiv, vlaků, tramvají, trolejbusů a vozů metra má zůstat na loňské úrovni, tedy kolem 20 procent tržeb. Zatímco loni vyvezla 45 procent produkce, letos počítá se 60 procenty.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
