Přestože prodeje v ČR za celý rok ještě rostly o 0,4 procenta, v závěru roku už země kopíruje vývoj v Evropské unii a zejména v Německu, kam se exportuje nejvíce aut. Německo v prosinci kleslo o 16,4 procenta, Česko o 14,9 procenta. Také ve Francii, rovněž důležité vývozní destinaci, byl propad podobný: 14,6 procenta.
Pro tuzemské automobilky je důležitá i Velká Británie. Ta zůstává poslední zemí v EU, která ještě roste. V prosinci se prodej v Británii zvýšil o 3,7 procenta, za celý rok o více než pět procent. Největší propad hlásí země z jihu Evropy. Ve Španělsku prodeje v závěru roku klesly o 23 procent, v Itálii o 22,5 procenta.
Zpráva byla převzata z idnes.cz.


Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
