Sazby mýtného se přitom od ledna zvyšovaly v průměru o 25 procent. Zdražení se ale nedotklo vozidel s nejekologičtější kategorií motorů. Toho dopravci ve velké míře využili a investovali do nových vozidel. Těch s nejčistějšími motory (Euro V) na českých dálnicích meziročně podle Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) přibylo téměř o třetinu. Jako kompenzaci za čtvrtinové zvyšování sazeb navíc dopravci prosadili množstevní slevy na mýtném. Resort by mezi ně mohl podle počtu ujetých kilometrů na zpoplatněných komunikacích zpětně rozdělit až 350 milionů korun.
Příjmy z mýtného budou chybět v rozpočtu SFDI, z jehož peněz se v Česku staví nové silnice a který rovněž platí údržbu silnic vyšší kategorie, uvedl dříve jeho generální ředitel Tomáš Čoček. Letošní rozpočet fondu totiž počítal s výnosy z výkonového mýtného za více než 10 miliard korun. Nižší výběr proti očekávaným výnosům SFDI zaznamenal i u převodu daně z minerálních olejů a silniční daně. Více za použití dálnic zaplatí pouze řidiči osobních automobilů, kteří platí prostřednictvím kuponů.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
