Firma nepůjde do zahraničí napřímo, ale přes franšízové partnery. Vydělávat tak bude na ročním franšízovém poplatku za používání jejího prodejního konceptu a zároveň na prodeji zboží tamním partnerům. Ti se obvykle musí zavázat k odebrání určitého množství oděvů a doplňků. Podobně Bushman funguje i v Česku a na Slovensku, kde má dnes dohromady pětatřicet prodejen. Zhruba polovinu z nich vlastní firma přímo, druhou polovinu obchodní partneři.
Loni firma, která vede finanční rok vždy od září, utržila 190 milionů korun a vydělala šest milionů. Letos na konci září podle Melichara zřejmě vykáže mírně vyšší tržby, ale zisk bude nižší. „Tlak na marže je kvůli celkové náladě v maloobchodě enormní,“ vysvětluje Melichar.
Sám odhaduje, že pokud by se splnily všechny plány na zahraniční expanzi, mohl by Bushman příští rok touto dobou vyrůst na tržbách zhruba o dvacet procent.
Zpráva byla převzata z ČTK.