Finanční ústavy se hodnotily jak z pohledu klienta, tak akcionáře. Sledovaly se cenové parametry a nabídka produktů, dostupnost, komunikace a celkový přístup ke klientovi i hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti. Komerční banka dosáhla výrazně pozitivních výsledků zejména v oblastech výše úrokových sazeb, komunikace a v pohledu akcionáře.
ING Životní pojišťovna zvítězila jak celkově, tak z pohledu klienta. Vůbec nejlepších výsledků dosáhla v takzvaném mystery shoppingu, při kterém hodnotitel kvality služeb vystupuje jako normální zákazník. Relativně vysoko se umístila také v podkategoriích komunikace a výše pojistného životního pojištění.
Vyhlašovatelem výzkumu Nejlepší banka 2012 a Nejlepší pojišťovna 2012 jsou Hospodářské noviny. Partnery jsou společnosti KPMG a IBM. Zpracovatelem výzkumu je agentura Datank.
Zpráva byla převzata z ČTK.