Výrobky spjaté s příslušným územím poznají spotřebitelé podle nápisu „Z našeho kraje“. Ten bude viditelně umístěn v prostorách obchodu. „Záměrem obou stran je zvýšit prodej tuzemských potravin vyrobených v konkrétním kraji, a to v prodejnách působících na území téhož regionu,“ stojí v tiskové zprávě.
Odborníci se shodují, že mezi hlavní důvody zájmu o lokální potraviny patří jejich větší čerstvost oproti produktům dováženým zdaleka. Například ovoce nebo zelenina se kvůli následné přepravě sklízejí v nezralém stavu a chemicky se ošetřují. Z chuťového i zdravotního hlediska proto podle expertů za místními výpěstky zaostávají. O zvýšené poptávce po místních výpěstcích a výrobcích svědčí například také úspěch farmářských trhů.
Nákupem regionálních potravin podpoří lidé potravináře a zemědělce ze svého okolí, což může pozitivně ovlivňovat zaměstnanost v kraji. Nezanedbatelné je i ekologické hledisko, protože doprava zboží na velké vzdálenosti zatěžuje životní prostředí výfukovými plyny. Podle informací Státní veterinární správy (SVS) se během loňského roku farmářské trhy konaly nejméně na 170 místech a letos přibývají další.
Zpráva byla převzata z ČTK.


Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
