„I přes složité ekonomické podmínky se dobře vyvíjely prodeje na zavedených trzích, jako jsou Velká Británie, Slovensko, Německo nebo Maďarsko. Zajímavě rostl odbyt českého piva také v asijských zemích. Ležák Pilsner Urquell se loni nově představil v Brazílii, Makedonii, Nizozemských Antilách a na Tchaj-wanu,“ uvedl mluvčí.
Pilsneru Urquell se dařilo hlavně v zemích s tradičně větším odbytem, jako je Slovensko, Kanada a Maďarsko, kde se prodeje zvýšily o jednotky procent. Oproti předloňsku vyvezl pivovar o téměř 40 procent více plzeňského ležáku do Austrálie. Nárůst o desítky procent zaznamenal také export do Izraele, Vietnamu nebo Koreje. V Jižní Koreji výrazně narostl také prodej značky Gambrinus. „Té se nově podařilo proniknout do Ázerbájdžánu, Velkopopovickému Kozlu na Kypr. Speciál Master se dostal do Norska, na Ukrajinu a na Slovensko," uvedl Mareček
Zpráva byla převzata z ČTK.