Pojišťovny se chystají na pojištění nadstandardní péče

27.06.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Tuzemské pojišťovny se připravují na pojištění nadstandardní péče ve zdravotnictví. Nyní ovšem čekají na definici standardů a nadstandardů. Poté jsou schopny pojištění uvést na trhu během několika týdnů. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími pojišťovnami. Sněmovna v úterý schválila novelu zákona o veřejném zdravotním pojištění, která umožňuje stanovení základní péče a nadstandardu, na který by si lidé připláceli.

Pojišťovna UNIQA se bude chtít zapojit do prostoru, který se pro komerční možnosti vytvoří. "Teprve po definování nadstandardu bude možné postavit příslušné produkty k jeho pokrytí. Nicméně jsme přesvědčeni, že jakmile bude tato možnost uvolněna, jsme schopni nabídnout příslušné pojištění ve velmi krátké době," řekla ČTK mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. UNIQA již několik let nabízí zdravotní asistenci, která se soustředí na pohodlný a rychlý přístup k čerpání zdravotní péče na základě smluvních vztahů s předními zdravotními pracovišti, a může zahrnovat i preventivní péči nad rámec hrazený z veřejných zdrojů.

Dceřiná společnost České pojišťovny ČP Zdraví v souvislosti s chystanou novelou ve zdravotnictví připravuje konkrétní opatření. "V tuto chvíli je však předčasné je detailněji komentovat. Stále čekáme, kdy novela skutečně vstoupí v platnost a jaké bude její definitivní znění. V principu jsme schopni na trh uvést nový produkt, který na změny bude reagovat, v řádech týdnů," uvedl Jan Marek z tiskového oddělení ČP.

Také Kooperativa zdravotní reformu velmi pečlivě sleduje. "Pevně věříme, že v novém systému zdravotní péče dostanou více prostoru i komerční pojišťovny, které se budou podílet zejména na financování nadstandardní péče a péče nehrazené z veřejného zdravotního pojištění. Pro pojišťovny je ale zásadní definice standardu a nadstandardu ve zdravotnictví. Bohužel současná podoba návrhu nevysvětluje, co bude do budoucna nadstandardem. Do té doby nemůžeme konkrétní podobu produktu připravit," vysvětlil mluvčí pojišťovny Milan Káňa.

Zpráva převzata z ČTK.

Autor článku

Firemni aktualita