Ke značce kvalitních potravin Klasa nebo označení Regionální potravina tak od dnešního dne oficiálně přibývá další marketingový nástroj. Někteří výrobci potravin ze své vlastní vůle státní vlajku v různém provedení na svých výrobcích už delší čas používají. Na rozdíl od Regionální potraviny a Klasy, financovaných ze státního rozpočtu, bude fungování "Českého výrobku" placeno výhradně z peněz samotných potravinářů.
"Mezi oceněnými jsou jak malé rodinné firmy, tak velké společnosti, které zastávají přední místa na českém trhu," uvedl Miroslav Toman. Dodal, že ještě letos na podzim by certifikáty měli získat další výrobci.
Ministerstvo zemědělství podle šéfa resortu Ivana Fuksy, který byl při dnešním předání certifikátů přítomen, připravuje v oblasti čerstvých potravin další osvětu. "Je to věc, která má vysvětlit, že nemůže být přece kvalitní potravina, která k nám putuje přes půlku zeměkoule," doplnil.
Právo používat nové logo dnes dostala například čokoládovna Carla ze Dvora Králové nad Labem. "Jsme klasická česká firma s českým majitelem a jsme hrdí na to, že vůbec v segmentu čokoládových výrobků existujeme, a jsme hrdí na to, že jsme Češi," řekl ČTK ředitel prodeje hotových výrobků čokoládovny Pavel Plšek. Firma s dvacetiletou tradicí podle Plškových slov v poslední době sleduje rostoucí zájem zákazníků o původ výrobků. "Zákazník chce vědět, kdo je výrobcem, zda Čech, nebo cizinec," podotkl.
Zpráva převzata z ČTK.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
