Vládní novelu sice opoziční poslanci v prvním čtení schválit odmítli, ale lhůtu na projednání ve výborech zkrátili jen na tři dny. Chtějí se tak ubezpečit, že převodem nebude porušen žádný jiný zákon.
Ekologické poplatky při registraci staršího auta nebo při jeho první registraci u dovezeného vozu se v Česku platí od roku 2009. Vztahují se na auta, která neplní emisní normu Euro 3 a vyšší, a činí od 3 000 do 10 000 korun. To se týká více než poloviny všech osobních aut u nás, celkem přibližně 2,5 milionu vozů. Vybrané peníze jsou příjmem Státního fondu životního prostředí a slouží k likvidaci autovraků.
Na likvidaci 89 000 autovraků se však v loňském roce vyčerpalo jen 38 milionů korun. Velká část z vybraných prostředků tak zůstává nevyužita na účtu SFŽP. Přitom v roce 2009 takto fond vybral 670 milionů korun a loni 606 milionů. Ministr životního prostředí Tomáš Chalupa proto očekává, že v Programu na podporu systému nakládání s autovraky zbudou do konce letošního roku volné prostředky v objemu mezi 1,48 a 1,53 miliardami korun.
Nevyužité peníze by tak po schválení mohly být použity na program Zelená úsporám, kde naopak peníze schází. V tomto programu je nyní 19 miliard korun, přičemž zájem o dotace na zateplování obytných domů je tak veliký, že žádosti převýšily tuto částku o osm miliard.
Zpráva převzata z www.dotaceonline.cz.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
