Rychlejší růst tržeb za potraviny

03.06.2011 | , Firemnifinance.cz
FIREMNI FINANCE - NEPOUŽÍVAT


perex-img Zdroj: Finance.cz

Tržby v maloobchodě včetně motoristického segmentu po očištění o sezónní vlivy, kalendářní a pracovní dny vzrostly v dubnu reálně meziměsíčně o 0,3 % a meziročně očištěné pouze o vliv počtu pracovních a kalendářních dní o 4,6 %. K meziročnímu růstu tržeb bez očištění o 2,7 % nejvíce přispěl prodej motorových vozidel a maloobchod s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků v nespecializovaných prodejnách.

Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel v dubnu zvýšily reálně meziměsíčně o 0,3 % a meziročně očištěné pouze o pracovní a kalendářní dny o 4,6 %. Meziroční růst tržeb bez očištění o 2,7 % byl ovlivněn při letošním nižším počtu pracovních dní (-1) zejména růstem prodeje motorových vozidel, potravin a nepotravinářského zboží, opačně působil prodej pohonných hmot.

Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel (CZ-NACE 45) se snížily reálně meziměsíčně o 1,4 % a meziročně očištěné o pracovní dny se zvýšily o 8,1 %. Neočištěné tržby vzrostly meziročně o 4,8 %, v tom za prodej motorových vozidel (včetně náhradních dílů) o 6,2 % a za opravy klesly o 3,6 %. Zvýšené tržby zaznamenali zejména prodejci nákladních a užitkových automobilů.

V maloobchodě včetně prodeje pohonných hmot (CZ-NACE 47) sezónně očištěné tržby vzrostly reálně meziměsíčně o 1,0 % a meziročně očištěné o pracovní dny o 3,0 %. Sezónně neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 1,8 %, zejména zvýšeným prodejem potravin o 4,6 % a nepotravinářského zboží o 1,6 %, naopak pokračoval pokles prodeje pohonných hmot o 4,0 %.

Již zmiňovaný celkový růst tržeb za potraviny připadl zcela na nespecializované prodejny s převahou potravin, nápojů a tabákových výrobků (růst o 5,0 %). Vývoj v této sortimentní skupině určují především tržby podniků se 100 a více zaměstnanci, které vykázaly růst o 6,7 % a tvoří téměř jednu třetinu celkových tržeb maloobchodu. Růst zaznamenal i prodej přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 9,5 %), specializovaný prodej počítačového a komunikačního zařízení (o 7,5 %), textilu a obuvi (5,4 %), výrobků pro kulturu a rekreaci (o 4,8 %) a použitého zboží (o 4,4 %). Naopak vedle pohonných hmot klesly tržby ve stáncích a na trzích (o 12,1 %), v nespecializovaných prodejnách s převahou nepotravinářského zboží (o 1,5 %), za výrobky pro domácnost (o 0,6 %), potraviny ve specializovaných prodejnách a farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží (shodně o 0,2 %).

Zpráva převzata z ČSÚ.

Autor článku

Firemni aktualita