Výrazný pokles výroby vykázaly také další japonské automobilky, například Honda Motor a Nissan Motor. Zemětřesení narušilo výrobu zejména v jejich domácích závodech. Produkce Toyoty v domácích továrnách se propadla téměř o 75 procent na 79.341 vozů, napsala agentura AP.
Ničivé zemětřesení v březnu poškodilo továrny na výrobu automobilových součástek v severovýchodní části Japonska. Nedostatek součástek pak spolu s výpadky elektřiny přiměl všechny japonské automobilky k přerušení či omezení produkce v domácích montážních továrnách. Problémy s dodávkami japonských součástek se projevily také v zahraničí.
Toyota předpokládá, že její celosvětová produkce by se měla vrátit k normálu v listopadu nebo v prosinci. Podle některých analytiků by letos Toyotu kvůli výpadkům ve výrobě mohli o vedoucí pozici v odvětví připravit konkurenti General Motors a Volkswagen.
Zpráva převzata z ČTK.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
