Studie názorů generálních ředitelů tuzemských firem vznikla na základě odpovědí 70 šéfů firem. Průzkum se uskutečnil v únoru a březnu a navazuje na globální průzkum názorů generálních ředitelů.
"Rozdíl může být způsoben tím, že česká ekonomka je otevřená. Dobrou zprávou ale je, že proti loňsku je jich více než dvojnásobek. Šéfové tuzemských firem si zřejmě uvědomují rizika a nástrahy, které sebou nese křehké globální oživení. Bude to boj o zdroje i trhy, boj o nejschopnější zaměstnance i nejlepší zákazníky," uvedl řídící partner PwC Jiří Moser.
Firem, které plánují výrazně propouštět, tedy snížit počet zaměstnanců o více než osm procent, jsou jen necelá dvě procenta. Loni jich přitom bylo desetkrát tolik. Celkově by na rozdíl od loňského roku mělo více firem zaměstnance přijímat (41 procent) než propouštět (34 procent). Více než polovina šéfů tuzemských firem se však obává nedostatku kvalifikovaných odborníků na trhu.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
