Vláda argumentuje zejména tím, že současný poplatek platí od roku 1994 a od té doby se nezvyšoval. Proto ho chce navýšit o část inflace za posledních 16 let. "Takového zvýšení kompenzuje inflaci od roku 1994, kdy byl tento poplatek stanoven," uvedl ministr zemědělství Ivan Fuksa (ODS). Poukázal na to, že jinde v Evropě se vybírají i vyšší poplatky. Řekl také, že nemovitost si lidé i podnikatelé nekupují příliš často a navíc to je obvykle transakce v objemu statisíců i milionů korun, takže ve srovnání s tím představuje tisícikorunový poplatek jen nepatrný výdaj.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
