Za přesunem zájmu stojí podle odborníků především pokles cen a
marketingové akce prodejců. "Ceny aut klesly v některých segmentech
natolik, že si spotřebitelé mohli za stejnou cenu dopřát automobil o
třídu vyšší než před rokem či dvěma," uvedl vedoucí automobilové
expertní skupiny analytické firmy PwC v ČR Jiří Zouhar.
Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla dávají zákazníci u největšího hráče na trhu, domácí Škody Auto, přednost Octavii ze střední třídy před malou Fabií. "Dostáváme se tak na rozložení jednotlivých segmentů obvyklé v ostatních evropských zemích," dodal.
Octavia byla od ledna do března nejprodávanějším modelem vůbec s téměř 6000 prodanými auty, druhý v její kategorii skončil VW Passat s 341 vozy a třetí Ford Mondeo, který si koupilo 327 zákazníků. Celkově druhá Fabia kraluje kategorii malých aut s odbytem 3795 vozů, následuje Renault Thalia s 1347 zákazníky a Ford Fusion, který si vybralo 843 zájemců.
Třetí z hlediska celkových prodejů skončila Škoda Superb, která patří do vyšší střední třídy. Se 1359 prodanými vozy porazila BMW řady 5 (186 vozů) i Mercedes E (91 vozů). Škoda Yeti byla nejprodávanější ve třídě terénních aut před Dacií Duster a Hyundai iX35, prvenství v segmentu velkoprostorových vozů MPV připadlo Roomsteru rovněž od Škody, který porazil Hyundai iX20 a Kia Venga.
Nejpočetněji zastoupenou kategorií, kde nefiguruje značka Škoda, je nižší střední třída. V té se nejlépe dařilo Fordu Focus s 1253 prodanými vozy, na druhé příčce skončil Renault Megane a třetí VW Golf. Ve třídě luxusních vozů, kde Škoda rovněž nemá svého zástupce, se o první místo se shodně prodanými 34 auty dělí Audi A8 a BMW 7, za nimi skončil Mercedes S. Mezi sportovními auty se nejlépe prodával VW Scirocco a BMW 3 Cabrio.
Zpráva převzata z ČTK.