Rychlovlaky by měly jezdit z Varšavy do Vratislavi a dál do Prahy a z Katovic přes Ostravu a Brno dále na Vídeň. Během tří měsíců vznikne pracovní skupina, která se bude zabývat přípravami propojení, napsala Rzeczpospolita.
V současnosti cesta vlakem z Varšavy do Prahy podle informací Polských státních drah trvá nejméně osm a půl hodiny, obě města dělí asi 850 kilometrů.
Polsko je jednou z mála evropských zemí, kde ještě nejezdí rychlovlaky. První soupravy, jezdící rychlostí okolo 250 kilometrů za hodinu, se podle plánů mají na polských kolejích objevit za osm let. V první fázi má jedna trať propojit Varšavu s Poznaní a druhá Varšavu s Vratislaví přes Lodž.
V Česku provozují České dráhy jako rychlovlaky soupravy pendolino, do pravidelného provozu je nasadily koncem roku 2005. V současnosti tyto vlaky jezdí mezi Prahou, Ostravou a Třincem a mezi Prahou, Brnem a Bratislavou.
Zpráva převzata z ČTK.



Jak dobří jsou mladí automechanici? Soutěž otestovala, jak dokáží pracovat pod tlakem
Na tenhle motor se čekalo jako na smilování. Nejstylovější Korejec přichází na český trh s úsporným hybridem. Stojí 920 tisíc
Čeští těžkooděnci mají nová auta. Usednou do terénních pick-upů
Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
