Rychlovlaky by měly jezdit z Varšavy do Vratislavi a dál do Prahy a z Katovic přes Ostravu a Brno dále na Vídeň. Během tří měsíců vznikne pracovní skupina, která se bude zabývat přípravami propojení, napsala Rzeczpospolita.
V současnosti cesta vlakem z Varšavy do Prahy podle informací Polských státních drah trvá nejméně osm a půl hodiny, obě města dělí asi 850 kilometrů.
Polsko je jednou z mála evropských zemí, kde ještě nejezdí rychlovlaky. První soupravy, jezdící rychlostí okolo 250 kilometrů za hodinu, se podle plánů mají na polských kolejích objevit za osm let. V první fázi má jedna trať propojit Varšavu s Poznaní a druhá Varšavu s Vratislaví přes Lodž.
V Česku provozují České dráhy jako rychlovlaky soupravy pendolino, do pravidelného provozu je nasadily koncem roku 2005. V současnosti tyto vlaky jezdí mezi Prahou, Ostravou a Třincem a mezi Prahou, Brnem a Bratislavou.
Zpráva převzata z ČTK.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
