Tato dohoda stanovuje pokyny pro evropské společnosti, které řeší problematiku ochrany soukromých údajů v souvislosti s takzvanými inteligentními etiketami. Jedná se o etikety, které jsou identifikovány na základě radiové frekvence.
Tyto etikety v posledních letech zažívají velký nárůst na území EU a v roce 2011 by měl jejich počet dosáhnout jedné miliardy. Etikety se používají například na autobusových čipových kartách nebo u karet při placení dálničního mýtného.
V důsledku zvýšeného používání se zvyšují i obavy z ochrany soukromí, zdraví a osobních údajů jejich uživatelů. Komise si od podepsání dohody slibuje především komplexní posouzení rizik od společností, které se zabývají výrobou a prodejem těchto etiket.
Rovněž tak doufá k zabránění zneužití osobních údajů spotřebitelů, kteří by mohli díky těmto inteligentním etiketám být nechtěně sledováni.
Více se dočtete na http://ec.europa.eu/information_society/digital-agenda/index_en.htm.
Zpráva převzata z CEBRE.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
