"Je to poprvé od poloviny roku 2008, kdy zaznamenaly růst všechny kategorie silničních vozidel," uvedl tajemník SDA Pavel Tunkl.
Nejprodávanější Škoda dodala na český trh 12.952 osobních vozů, což je o šest procent méně než ve stejném období loni. Škodě se zároveň snížil tržní podíl z 35 na necelých 31 procent. Druhý Renault naopak zvýšil odbyt o 48 procent na 3728 aut. Následuje Ford, kterému prodej stagnoval na 3333 vozů. Na dalších dvou místech skončily značky Volkswagen a Hyundai.
Nejvíce nakupovaly nové vozy firmy. Podíl firemních vozidel byl v prvním čtvrtletí přes 56 procent. Malé vozy se na prodeji podílely 26 procenty, ale jejich podíl stále klesá, následuje nižší střední třída s pětinovým podílem a střední s 18,5 procenta. Nejoblíbenější provedení kombi tvořilo 31 procent trhu.
Nejprodávanějšími modely byly v prvním čtvrtletí Škoda Octavia, Fabia a Superb. Následují Renault Thalia a Ford Focus.
Zpráva převzata z ČTK.